A lágylézer-terápia hatásai ( lézerterápia )

A behatoló lézersugarak kölcsönhatásba lépnek a sejtekben lévő molekulákkal, és gyorsítják a sejtek szaporodását és a sejtek regenerációját. Fokozzák a mikrocirkulációt és a revaszkularizációt, gyulladás- és ödéma csökkentő hatásúak. Stimulálják az immunrendszert. Egyik legmarkánsabb hatásuk a fájdalomcsillapítás, és az izomfeszülés csökkentése, az izomgörcs oldás. Gyorsítják a sebgyógyulást. Javul a sejtek anyagcseréje, felgyorsul a sejtregeneráció, a sejtszaporodás, megindul az „érújraképződés”, fokozódik a vérkeringés, javul az oxigénellátás.

A kezelés előnye, hogy fájdalommentes, relatíve gyors eredmény várható. Aszeptikus, sz.e. kontaktus nélkül is végezhető. Többször ismételhető. Más terápiákkal kombinálható. Széles indikációs területtel bír.Gyakorlatilag mellékhatásmentes A kezelés kontraindikációját jelenti a tisztázatlan diagnózis, ismeretlen eredetű magas láz, gombás bőrelváltozás. Természetesen a rosszindulatú daganatok, rákmegelőző állapotok (leukoplákia), az emlő, ill. a pajzsmirigy és egyéb endokrin mirigyek közvetlen besugárzása tilos.  Terhességben az alhas és az ágyéki gerinc területének kezelését kerüljük.

Már 1947-ben kimutatták, hogy az emlős sejtek mitokondriumai fényérzékenyek. A behatoló lézersugarak kölcsönhatásba lépnek a sejtekkel, ill. a sejtekben lévő molekulákkal. Ezen kölcsönhatás szempontjából alapvető fontosságú, hogy a lágylézerek fénye monokromatikus, igen intenzíven és koherensen gerjeszti a molekulákat.

Lézerterápia – mikor alkalmazzuk?

Az infravörös tartományban működő lézereket akkor alkalmazzuk, ha mélyebben fekvő képleteket szeretnénk elérni.
Jó effektussal használjuk zúzódások, húzódások, izom- és ínszakadások, gyulladások kezelésére, mivel gyorsítja a vérömlenyek felszívódását, csökkenti a gyulladást és a fájdalmat. Csonttörések esetében a csontképződés intenzitása fokozódik, csökken a gyógyulási idő.
Különböző mozgásszervi megbetegedések, reumatológiai kórképek (izületi kopások, derékfájás, isiász, befagyott váll szindróma), neurológiai megbetegedések (trigeminusz neuralgia, karpális alagút szindróma, fejfájás, arcidegbénulás) kezelésére is alkalmas.
Fül-orr-gégészeti indikációs köréből kiemelendő az orrmelléküreg gyulladás, ill. a krónikus rinitisz, orrpolip.

A látható (piros) tartományban működő lézer készülékeket főleg a bőr- és a nyálkahártya betegségeiben alkalmazzuk. Gyorsítja a gyógyulást, a felnőtt lakosság 20%-át érintő, herpesz szimplex esetében, csökkenti a posztherpetikus fájdalom kialakulásának valószínűségét övsömörnél.
Eredménnyel alkalmazható pattanásos bőr, ill. ekcéma kezelésében is. Hosszú évek óta kezelnek sikeresen lágylézerrel nehezen gyógyuló fekélyeket, felfekvéseket is.
Műtétek után a metszést kezelve a hegszövet finom, alig látható lesz. Fogászati beavatkozások után gyorsítja a sebgyógyulást, csökkenti a fájdalmat és a duzzanatot.
A kozmetikában a cellulitisz (narancsbőr) kezelésében van létjogosultsága.

Mikor hasznos az lézerterápia ?

A lézerterápia legfontosabb hatása a fájdalomcsillapítás, izomgörcsoldás, ödéma- és gyulladás csökkentés és a vérkeringés fokozása.

A lágylézer kezeléseket az alábbi panaszok esetén ajánljuk

picture of unhappy redhead woman over white

Fejfájás, migrén

Businessman with lower back ache from sitting with a bad posture in his office chair working on his laptop massaging his back with his hand

Derékfájás (lumbágó)

Fit brunette with neck injury on white background

Izomfájdalmak, fibromialgia

Artistic camera effect creating a vortex from a flower bed

Szédülés

Cropped image of a ballerina in pointes having pain in ankle

Ízületi kopás, gyulladás

Working too much - suffering from a Carpal tunnel syndrome - young man holding his wrist in pain due to prolonged use of keyboard and mouse over white background (color toned image; shallow DOF)

Alagút szindrómák, ujj- és kézzsibbadás

Running injury - Man out jogging with knee pain. Closed up veiw of the hands of a man out jogging on the beach clutching his knee as though in pain

Sérülések, csonttörések, műtét utáni állapot

beauty woman on the grey background

Arcideg bénulás

Closeup portrait young woman with sensitive tooth ache crown problem about to cry from pain touching outside mouth with hand isolated grey background. Negative emotion face expression feeling

Arcidegzsába, neuralgia

3d rendered illustration of an arthritic hand

Reumatoid artritisz

Young woman being allergic to wattle pollen, wearing mask.

Allergia, rinitisz

bőrgyógyászati betegségek_small