A lágylézer-terápia hatásai ( lézerterápia )

A behatoló lézersugarak kölcsönhatásba lépnek a sejtekben lévő molekulákkal, és gyorsítják a sejtek szaporodását és a sejtek regenerációját. Fokozzák a mikrocirkulációt és a revaszkularizációt, gyulladás- és ödéma csökkentő hatásúak. Stimulálják az immunrendszert. Egyik legmarkánsabb hatásuk a fájdalomcsillapítás, és az izomfeszülés csökkentése, az izomgörcs oldás. Gyorsítják a sebgyógyulást. Javul a sejtek anyagcseréje, felgyorsul a sejtregeneráció, a sejtszaporodás, megindul az „érújraképződés”, fokozódik a vérkeringés, javul az oxigénellátás.

A kezelés előnye, hogy fájdalommentes, relatíve gyors eredmény várható. Aszeptikus, sz.e. kontaktus nélkül is végezhető. Többször ismételhető. Más terápiákkal kombinálható. Széles indikációs területtel bír.Gyakorlatilag mellékhatásmentes A kezelés kontraindikációját jelenti a tisztázatlan diagnózis, ismeretlen eredetű magas láz, gombás bőrelváltozás. Természetesen a rosszindulatú daganatok, rákmegelőző állapotok (leukoplákia), az emlő, ill. a pajzsmirigy és egyéb endokrin mirigyek közvetlen besugárzása tilos.  Terhességben az alhas és az ágyéki gerinc területének kezelését kerüljük.

Már 1947-ben kimutatták, hogy az emlős sejtek mitokondriumai fényérzékenyek. A behatoló lézersugarak kölcsönhatásba lépnek a sejtekkel, ill. a sejtekben lévő molekulákkal. Ezen kölcsönhatás szempontjából alapvető fontosságú, hogy a lágylézerek fénye monokromatikus, igen intenzíven és koherensen gerjeszti a molekulákat.

Lézerterápia – mikor alkalmazzuk?

Az infravörös tartományban működő lézereket akkor alkalmazzuk, ha mélyebben fekvő képleteket szeretnénk elérni.
Jó effektussal használjuk zúzódások, húzódások, izom- és ínszakadások, gyulladások kezelésére, mivel gyorsítja a vérömlenyek felszívódását, csökkenti a gyulladást és a fájdalmat. Csonttörések esetében a csontképződés intenzitása fokozódik, csökken a gyógyulási idő.
Különböző mozgásszervi megbetegedések, reumatológiai kórképek (izületi kopások, derékfájás, isiász, befagyott váll szindróma), neurológiai megbetegedések (trigeminusz neuralgia, karpális alagút szindróma, fejfájás, arcidegbénulás) kezelésére is alkalmas.
Fül-orr-gégészeti indikációs köréből kiemelendő az orrmelléküreg gyulladás, ill. a krónikus rinitisz, orrpolip.

A látható (piros) tartományban működő lézer készülékeket főleg a bőr- és a nyálkahártya betegségeiben alkalmazzuk. Gyorsítja a gyógyulást, a felnőtt lakosság 20%-át érintő, herpesz szimplex esetében, csökkenti a posztherpetikus fájdalom kialakulásának valószínűségét övsömörnél.
Eredménnyel alkalmazható pattanásos bőr, ill. ekcéma kezelésében is. Hosszú évek óta kezelnek sikeresen lágylézerrel nehezen gyógyuló fekélyeket, felfekvéseket is.
Műtétek után a metszést kezelve a hegszövet finom, alig látható lesz. Fogászati beavatkozások után gyorsítja a sebgyógyulást, csökkenti a fájdalmat és a duzzanatot.
A kozmetikában a cellulitisz (narancsbőr) kezelésében van létjogosultsága.

Mikor hasznos az lézerterápia ?

A lézerterápia legfontosabb hatása a fájdalomcsillapítás, izomgörcsoldás, ödéma- és gyulladás csökkentés és a vérkeringés fokozása.

A lágylézer kezeléseket az alábbi panaszok esetén ajánljuk

Fejfájás, migrén

Derékfájás (lumbágó)

Izomfájdalmak, fibromialgia