Az ESWT, az Extracorporal Wave Shock Therapy, vagyis testen kívüli lökéshullám terápia rövidítése. A mindössze néhány éve kifejlesztett lökéshullám készülékek alkalmazása elsősorban a mozgásszervi panaszok esetén ajánlott. A kezelésnek semmilyen mellékhatása nincs, ellentétben az egyéb terápiás lehetőségekkel (injekció, gyógyszer, műtéti megoldás) szemben.

A lökéshullámok olyan nagy erejű hanghullámok, amelyek a bőrön keresztül továbbítanak energiát a kezelt területre, a környező szövetek károsítása nélkül. A megbetegedett területen vérbőséget okoznak, javul az anyagcsere, így a szervezet öngyógyító mechanizmusa felgyorsul. A felgyorsult vérkeringés a lerakódott, gyulladást okozó anyagokat gyorsabban szállítja el, az izmok, inak ellazulnak, a feszülés, fájdalom csökken.

Elsősorban a következő betegségek esetén ajánlott a lökéshullám terápia:

-teniszkönyök, golfkönyök
-csípőtáji panaszok
-patella és Achilles ín fájdalom
-sarkantyú
-izomfájdalmak
-váll fájdalom
-izom- és ínsérülések
-talp fájdalom

A kedvező tapasztalatok alapján a lökéshullán terápia széles körben elterjedt a sportsérülések kezelésének körében is.

A lökéshullám terápiás készülékek nyomáshullámaival akupunktúrás kezelés is végezhető. A klasszikus akupunktúrával kombinálva, hatékony kiegészítő lehet a különböző fájdalom szindrómák kezelésében (isiász, lumbágó, nyakfájdalom).

A kezelés során fájdalom jelentkezhet, ez azonban ritkán okoz a betegnek jelentős terhelést. Az alkalmazott energia nagyságának állításával a beteget fájdalomtűrő képességéhez tudunk alkalmazkodni. Mellékhatásként duzzanat, pontszerű bevérzések megjelenhetnek, azonban ezek rövid időn belül megszűnnek.

Általában már 2-3 kezelést követően érezhető a javulás, de a komplett terápiához átlagosan 5-10 kezelésre van szükség. Az ismételt kezelések egymás hatását erősítve, még heteken át kifejtik gyógyító hatásukat. A lökéshullám terápia a fájdalom okát szünteti meg, így éri el a panaszmentességet. A terápia eredményeként javul az életminőség, és visszanyeri a mozgás szabadságát.

A lökéshullám kezeléseket az alábbi panaszok esetén ajánljuk

Businessman with lower back ache from sitting with a bad posture in his office chair working on his laptop massaging his back with his hand

Derékfájás (lumbágó)

Fit brunette with neck injury on white background