Mi a depresszió ?

A depresszió a hangulati és az érzelmi élet zavara. Hazánkban a lakosság 15 %-át érinti, megjelenése a 15-19 éves, ill. a 45-50 éves korra jellemző.  A depressziót a mindennapi aktivitás csökkenése, a gondolkodás meglassulása, beszűkülése jellemzi. A tünetek széles skálán mozoghatnak az enyhe kedvetlenségtől a mély lehangoltságig.
Gyakori tünete lehet az alvászavar, a folyamatos fáradtságérzés, étvágyzavar, emésztési panaszok, szédülés, különböző testi fájdalmak.

A betegek általában szomorúnak érzik magukat, az önértékelési zavar legtöbbször súlyos, előrehaladott esetben az öngyilkosság veszélye is fennáll.A szorongás normálisan is kialakulhat az élet során megjelenő változások, bizonyos nehéz élethelyzetek, veszteségek miatt. Máskor ok nélkül is érezhetjük magunkat idegesnek, feszültnek. A szorongás kóros, ha az ember számára kontrollálhatatlanná válik, és folyamatos stresszt okoz. A szorongás felfokozott készenléti állapot, mely testi tünetekkel és irracionális félelemérzéssel társul.

A depresszió kezelhető?

A tünetek észlelésekor mindenképpen szakemberhez, pszichiáterhez, pszichológushoz kell fordulnunk, aki az adekvát gyógyszeres- vagy pszichoterápiát meghatározza.

Enyhébb szorongás, excesszív stressz hatás, hangulatzavar esetében, ill. kiegészítő terápiaként azonban sikerrel alkalmazhatjuk az akupunktúrát is. Ismert a különböző neurotranszmitterek szerepe a pszichiátriai kórképek kialakulásában, és az is, hogy az akupunktúra bizonyítottan befolyásolja ezen anyagok szintjét.
Az akupunktúra másik fontos indikációs területe az addiktív betegségek kezelésében van.