Mi a depresszió ?

A depresszió a hangulati és az érzelmi élet zavara. Hazánkban a lakosság 15 %-át érinti, megjelenése a 15-19 éves, ill. a 45-50 éves korra jellemző.  A depressziót a mindennapi aktivitás csökkenése, a gondolkodás meglassulása, beszűkülése jellemzi. A tünetek széles skálán mozoghatnak az enyhe kedvetlenségtől a mély lehangoltságig.
Gyakori tünete lehet az alvászavar, a folyamatos fáradtságérzés, étvágyzavar, emésztési panaszok, szédülés, különböző testi fájdalmak.

A betegek általában szomorúnak érzik magukat, az önértékelési zavar legtöbbször súlyos, előrehaladott esetben az öngyilkosság veszélye is fennáll. A szorongás normálisan is kialakulhat az élet során megjelenő változások, bizonyos nehéz élethelyzetek, veszteségek miatt. Máskor ok nélkül is érezhetjük magunkat idegesnek, feszültnek. A szorongás kóros, ha az ember számára kontrollálhatatlanná válik, és folyamatos stresszt okoz. A szorongás felfokozott készenléti állapot, mely testi tünetekkel és irracionális félelemérzéssel társul.

Kezelhető a depresszió ?

A tünetek észlelésekor mindenképpen szakemberhez, pszichiáterhez, pszichológushoz kell fordulnunk, aki az adekvát gyógyszeres- vagy pszichoterápiát meghatározza.

Enyhébb szorongás, excesszív stressz hatás, hangulatzavar esetében, ill. kiegészítő terápiaként azonban sikerrel alkalmazhatjuk az akupunktúrát is. Ismert a különböző neurotranszmitterek szerepe a pszichiátriai kórképek kialakulásában, és az is, hogy az akupunktúra bizonyítottan befolyásolja ezen anyagok szintjét.
Az akupunktúra másik fontos indikációs területe az addiktív betegségek kezelésében van.